lauantai 9. huhtikuuta 2011

Täyskymppi


Malli/Pattern: Twenty Ten Cardigan by Veera Välimäki
Lanka/Yarn: Cascade Yarns Ecological Wool
Puikot/Needles: 5,5mm

Välipalana "vakavammin otettavien" töiden välissä valmistui toinen versio tästä mallista. Suhtaudun malliin hieman ristiriitaisesti: Toteutin sen jo kerran puuvillasekoitteisesta villalangasta, ja mietin tuolloin, ettei tämä vino nappilista ehkä kuitenkaan ole mun juttuni. Epäsopivaksi neuleeksi takkia on kuitenkin tullut käytettyä ihan kiitettävästi, ja käytössä puuvillan neuleeseen tuoma löpsötys häiritsi minua. Sitäpaitsi muistelin että malli on mukava ja näpsäkkä neuloa, ja kun olen sattunut hamstraamaan tuota ekovillaakin varaston pohjalle, niin ei muuta kuin puikoille! Neule valmistui nopeasti, mutta nopeaahan se on neuloa paksua lankaa isoilla puikoilla selkeästä ohjeesta, joka vielä on ennestään tuttu.


Neulottavuutensa puolesta rankkaisin mallin samaan kategoriaan Pikkuveli -takin kanssa. Muokkauksiin se ei kauheasti jätä varaa ainakaan minun taidoillani, mutta en kokenut juuri tarvettakaan. Neuloin M-koon, vaikka epäilinkin että siitä saattaisi tulla hieman liian istuva ja ehkä lyhyehkökin. Niin taisi tullakin. Olen kuitenkin tyytyväinen siitä että minulla tämä takki nyt on, juuri tällaisenaan. Ekovilla on keveää ja sopivan lämmintä, väri pehmeä, ja se vino nappilista, juuri se vetoaa minuun tällä haavaa aivan erityisesti.

7 kommenttia:

tiinaf kirjoitti...

Oi, miten kaunis!

Altocumulus kirjoitti...

Se on tosi tyylikäs, niinkuin Veeran kaikki mallit!

Emma kirjoitti...

Hieno, juurevan näköinen neule :D

vilppumaan erika kirjoitti...

Olen samaa mieltä, on hieno! Tuo vetoaa minuun taas juurikin tuon vinon nappilistan takia ja toivon, että istuvuuskin on se sopiva, kun alan itselle tekemään. Saanko udella, kuinka pitkä olet, kun mietin tuota pituutta että haluaisin itselle mieluummin vähän pidemmän kuin liian lyhyen ja suunnittelen M-kokoa myös.

ja vielä kerran: Hieno!

Maikki kirjoitti...

Voi että on hieno takki! Ja kuvien perusteella sopii sinulle mainiosti!

Tess kirjoitti...

Oi, tosi nätti neule!

Minna kirjoitti...

Tiinaf, kiitos!

Altocumulus, olen samaa mieltä Veeran malleista. Tyylikkäitä, yksin kertaisia, kaikissa jokin juju.

Emma, juureva ei tullutkaan mieleeni. Mutta tuohon väriin ilmaisu kieltämättä sopii :)

Erika, olen 165cm pitkä. Takilla mittaa blokkauksen jälkeen 56,5cm. Koetin venyttää ihan reippaasti joka suuntaan, mutta en mielestäni se ei miksikään muuttunut. Hämmästyin itsekin kun äsken mittasin että eikö se tosiaan tuon pidempi ole. Kun ei tunnu päällä liian lyhyeltäkään.

Maikki, kiitos. Täytyy sanoa, että tuo ylimmäinen kuva on minua kohtaan erittäin imarteleva ;)